Brev:
Spiser ikke ude
21. januar 2013
Alder:
4 år, 1 mdr.
Spiser ikke ude
Kære Helen.
Er ny herinde, men har fulgt med i brevkassen i et stykke tid til stor gavn for mine børn og mig. Jeg er mor til to drenge og jeg har nu et spørgsmål der vedr. min ældste søn på 4 år.
Min søn vil ikke spise noget når han bliver passet ude. Det er sjældent jeg har behov for pasning, så når jeg har glæder han sig rigtig meget og kan næsten ikke vente. Men når han bliver tilbudt mad siger han "nej tak, min mor laver mad til mig når jeg kommer hjem", hvilket jo lyder ret sjovt, men alligevel godt kan stresse dem som passer ham, især hvis det er til en overnatning.
Han vil heller ikke spise så meget når vi besøger venner eller familie. Jeg er derfor begyndt at "spise ham af" inden vi tager nogle steder, da jeg ikke kan holde ud at han ikke spiser noget hele aftenen.
Han spiser fint når han er hjemme og i børnehaven. I børnehaven var han dog heller ikke så interesseret i deres mad i begyndelsen, men de synes at han er blevet meget mere interesseret i maden og også i at smage på nye ting.
Hvorfor vil han ikke spise når han bliver passet ude/vi er på besøg hos nogle? Og er det dumt at jeg giver ham mad inden vi tager afsted, for at sikre mig han får noget ned i mavsen?
Venlig hilsen